دسترسي به فضاي مجازي بدون نظارت والدين براي جوانان آسيب‌زاست

کد خبر: 133838 تاریخ انتشار: 1399/02/31
نمایش: 2695
اخبار
معاون سياسي امنيتي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به شيوع ويروس کرونا و گسترش استفاده از فضاي مجازي گفت: دسترسي جوانان و کودکان به فضاي مجازي بدون نظارت والدين آسيب‌زاست.
جعفر مرداني روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعي، فرهنگي، سلامت زنان و خانواده، ستاد کنترل و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي استان افزود: با توجه به شيوع ويروس کرونا و در دسترس قرار گرفتن فضاي مجازي براي کودکان و نوجوانان به منظور دريافت مطالب آموزشي مدارس و دانشگاه، اين فرصت در برخي مواقع به بحران و چالش تبديل شده است.

وي،با تاکيد بر اينکه بخشي از امنيت رواني و اجتماعي جامعه مي‌تواند متاثر از التهابات فضاي مجازي باشد،گفت: در روزهايي که استفاده از فضاي مجازي در بين همه فراگير شده است، اين فضا هم به عنوان يک تهديد و چالش و هم يک فرصت تبديل شده است.

مرداني گفت: استفاده دانش‌آموزان و دانشجويان در روزهاي شيوع کرونا براي دريافت مطالب آموزشي درس‌ها از مزايا و فرصت‌هاي فضاي مجازي است ، اما به دليل کمبود نظارت‌ها ، برخي مشکلات نيز در اين روزها بوجود آمده است که اين امر نياز به برنامه‌ريزي و نظارت بيشتر دارد.

وي ،گسترش خريدهاي اينترنتي و فعاليتهاي اقتصادي در فضاي مجازي، کسب و کار اينترنتي و کاهش ترافيک شهري و رفت و آمد را به عنوان ديگر مزاياي استفاده از فضاي مجازي عنوان کرد و گفت: برخي از اين تهديدها و چالش‌هايي شامل تعارض ارزش‌ها،  انزواي اجتماعي و افزايش جرايم مختلف مي‌تواند باشد.

مرداني بر پالايش نظارت و کنترل بيشتر از سوي خانواده‌ها براي استفاده از فضاي مجازي تاکيد کرد و گفت: نبايد اجازه داد اين فرصت به تهديد تبديل شود.

وي در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات فرهنگي، اجتماعي و سلامت در حوزه زنان و خانواده ، گفت: آسيب اجتماعي، ثابت نيست و روز به روز زياد مي‌شوند، که کنترل آسيب و کاهش مشکلات اجتماعي از وظايف کارگروه اجتماعي و خانواده است.

معاون سياسي امنيتي استاندار چهارمحال وبختياري گفت: فرهنگسازي، آموزش ‌مهارتهاي زندگي سالم و افزايش نشاط اجتماعي، کنترل  و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي از فعاليت‌هاي مهم اين کارگروه است.

وي در ادامه به توسعه بيمه روستاييان و عشاير در استان اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد سهم بيمه روستاييان و عشاير را دولت پرداخت مي‌کند که توسعه اين بيمه در مناطق روستايي و عشايري نياز به اطلاع‌رساني و فرهنگسازي دارد.

مرداني اظهارداشت:اين بيمه کمک زيادي در راستاي جلوگيري از مهاجرت روستاييان،  کاهش اختلافات طبقاتي،تامين امنيت اجتماعي ، توزيع عادلانه درآمد دارد

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/01/03