معاون استاندار خواستار شد

اطلاعات بيماران خاص چهارمحال و بختياري در سامانه علوم‌پزشکي ثبت شود

کد خبر: 154296 تاریخ انتشار: 1399/05/28
نمایش: 2118
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به ضرورت به روزرساني اطلاعات بيماران خاص استان گفت:اطلاعات مرتبط با بيماران خاص در سامانه جديد علوم‌پزشکي ثبت شود.
جعفر مرداني روز سه‌شنبه در دومين کميته بيماران خاص چهارمحال و بختياري در سال‌جاري تاکيد کرد: طراحي سامانه و ثبت مشخصات بيماران خاص در آن به تفکيک جنسيت يکي از دغدغه‌هاي تهيه بانک اطلاعات و آمار قطعي مبتلايان در استان است.
وي افزود: براي ثبت‌نام بيماران خاص در اين سامانه ۱۰ تا ۱۵ روز به انجمن‌ها فرصت داده مي‌شود و  در اين مدت مشکلات سامانه بايد رفع تا زمينه افتتاح و بهره‌برداري آن فراهم شود.
مرداني، ارائه راهکارهايي براي امنيت شبکه را ضروري دانست و يادآور شد: اطلاعات بيماران و خانواده آن‌ها نشان داده نشود و محرمانه در اين سامانه باشد تا آسيبي به اين افراد وارد نشود.
معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به گلايه انجمن‌ها در خصوص تعداد پزشکان متخصص و کمبود داروهاي بيماران خاص در استان اظهار داشت: انجمن‌ها بايد در اين جلسات حضور پررنگ‌تري داشته باشد تا مشکلات‌شان مطرح و از سوي مسوولان آسيب‌شناسي و رفع شود.
وي گفت: تلاش براي تهيه مسکن، اشتغال‌زايي و رفع مشکلات خانواده‌هاي بيماران خاص از وظايف کميته حمايت از بيماران خاص به شمار مي‌رود.
مرداني تاکيد کرد: ارائه راهکارهاي مناسب به‌منظور پيشگيري از بيماري يکي از روش‌هاي مهم در اين زمينه است.
وي کمبود داروها و پزشکان متخصص را يکي از مشکلات کنوني بيماران خاص دانست و افزود: حوزه معاونت غذا و دارو علوم‌پزشکي براي تامين دارو و پزشک مورد نياز بيماران خاص تلاش کنند. 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/01/03