معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

مصوبات ستاد مديريت بحران چهارمحال و بختياري در خصوص آلودگي نفتي سرخون تشريح شد

کد خبر: 154938 تاریخ انتشار: 1399/09/24 22:15:16
نمایش: 2012
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با تشريح مصوبات ستاد مديريت بحران استان با موضوع شکستگي لوله و نشت نفت در منطقه ميانکوه اردل گفت: پيگيري خسارت‌ها و راهکارهاي جلوگيري از بروز مجدد حوادث از مهمترين مصوبات اين جلسه بود.
جعفر مرداني ۲۴ آذرماه در ستاد مديريت بحران چهارمحال و بختياري با اعلام اين خبر افزود: در اين نشست برنامه‌هاي متعددي براي مديريت حادثه و رفع مشکلاتي که بر اثر شکستگي لوله نفت شکل گرفته به شکل کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت ارائه شد.

وي ادامه داد: با تصميم ستاد مديريت بحران استان کارگروه ارزيابي خسارت‌هاي آلودگي نفتي در منطقه ميانکوه اردل تشکيل شده است و مردم اطمينان داشته باشند از حقوق آنها در اين خصوص با جديت تمام دفاع مي‌شود.

به گفته مرداني مقرر شد تا در کوتاه‌مدت به مشکلات بهداشتي و تنفسي مردم سرخون و روستاهاي اطراف آن پرداخته شود و يک تيم پزشکي و يک پايگاه امدادي براي خدمات‌دهي به مردم و بروز مشکلات تنفسي در شهر سرخون مستقر شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: در ميان مدت هم مقرر شد تا کارگروهي براي بررسي علت بروز حادثه شکستگي لوله نفت و بررسي دقيق خسارت‌هاي زيست‌محيطي، منابع طبيعي، کشاورزي و آب شرب منطقه تشکيل شود.

مرداني تصريح کرد: همچنين مقرر شد تا مطالعات لازم براي تامين آب شرب سالم و پايدار براي مردم منطقه ميانکوه و شهر سرخون انجام گيرد و شرکت آب و فاضلاب موظف شد تا آب شرب منطقه را به طور مرتب پايش و آزمايش کند تا چنانچه از استانداردهاي لازم برخوردار نبود تا رفع مشکل به صورت سيار به مردم اين منطقه آبرساني شود.

 

وي خاطرنشان کرد: همچنين تصميم بر اين شد تا در بلندمدت نيز شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران براي ايمن‌سازي خطوط انتقال نفت از منطقه ميانکوه ورود جدي داشته باشد و راهکارهاي فني جلوگيري از بروز چنين حوادثي تدبير شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/01/03