معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

توسعه کتابخانه‌هاي مجازي چهارمحال و بختياري ضروري است

کد خبر: 155047 تاریخ انتشار: 1399/10/09
نمایش: 1621
اخبار
️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به شيوع ويروس کرونا و لزوم ترويج فرهنگ کتاب و کتاب‌خواني، بر ضرورت برنامه‌ريزي براي توسعه کتابخانه‌هاي مجازي در استان تأکيد کرد.
جعفر مرداني روز سه‌شنبه در نشست انجمن کتابخانه‌هاي عمومي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه بهترين گزينه براي پر کردن اوقات فراغت خانواده‌ها در زمان شيوع ويروس کرونا، توجه به کتاب و توسعه کتاب‌خواني است، افزود: لازم است علاوه بر برنامه‌ريزي براي تهيه کتاب‌هاي صوتي بنا به نياز مخاطبان، از فضاي مجازي براي ارائه آموزش‌هاي مرتبط با کتاب‌خواني هم به‌صورت بهينه استفاده شود.

وي تصريح کرد: يکي از مهم‌ترين شاخصه‌هاي ارزيابي روند توسعه کشور و زيربناي توسعه همه‌جانبه، توسعه علمي است که اين مهم با توسعه کتابخانه‌ها و ترويج و اشاعه فرهنگ کتاب‌خواني در جامعه محقق مي‌شود.

مرداني در ادامه به آغاز اجراي طرح پيشخوان خدمات کتابخانه‌اي از آبان امسال در استان اشاره کرد و گفت: اين طرح با هدف ارائه مطلوب‌تر خدمات به مردم ساکن در حاشيه شهرها و مناطق کم‌تر برخوردار، دسترسي آسان همه اقشار به کتاب و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي در اولويت‌هاي برنامه‌هاي حوزه فرهنگي و اجتماعي استان قرار گرفته است.

مرداني اظهار داشت: تاکنون براي اجراي اين طرح در شهرستان لردگان اعتباري نزديک به ۵۲۰ ميليون ريال از محل اعتبارات تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي اختصاص‌يافته است که اين طرح مي‌تواند موجب رونق و شکوفايي فرهنگي در اين مناطق شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري بر انجام پيگيري‌هاي لازم براي اجراي طرح پيشخوان خدمات کتابخانه‌اي در ديگر مناطق استان هم تأکيد کرد و گفت: شناسايي مناطق فاقد کتابخانه، جانمايي براي ايجاد پيشخوان و برنامه‌ريزي براي تأمين بودجه در مجموع اعتبارات طرح‌هاي فرهنگي از جمله اقداماتي است که در توسعه اجراي اين طرح اثرگذار خواهد بود.

گفتني است، در نشست انجمن کتابخانه‌هاي عمومي چهارمحال و بختياري، گزارشي از فعاليت اداره کل کتابخانه‌هاي عمومي استان در هفته کتاب ارائه شد و اعضاي حاضر در نشست به بررسي حق انتفاع کتابخانه چليچه و چگونگي اختصاص اعتبار براي توسعه طرح پيشخوان خدمات کتابخانه‌اي در استان پرداختند.

طرح پيشخوان خدمات کتابخانه‌اي براي نخستين بار در کشور و با همکاري دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري و مساعدت نهاد کتابخانه‌هاي عمومي در مناطق کمتر توسعه يافته و حاشيه شهرهاي شهرستان لردگان اجرا شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/01/03