معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

داوطلبان انتخابات شوراها براي دريافت گواهي عدم سوءپيشينه اقدام کنند

کد خبر: 155154 تاریخ انتشار: 1399/10/27
نمایش: 1909
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا به دليل شرايط شيوع کرونا و لزوم پرهيز از اجتماعات غيرضروري به شکل متناوب، نسبت به تهيه گواهي عدم سوءپيشنيه اقدام کنند و آن را به روزهاي پاياني موکول نکنند.

جعفر مرداني روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به برگزاري همزمان ۲ انتخابات رييس جمهوري و شوراهاي اسلامي شهري، روستايي و عشايري در ۲۸ خرداد سال آينده، اظهار داشت: آن عده از افرادي که مي‌توانند و  شرايط عمومي و اختصاصي مصرح در قانون را نيز دارند براي ثبت‌نام و ورود به عرصه رقابت‌ها اقدام کنند که ورود افراد داراي صلاحيت بر ميزان مشارکت تاثير دارد.

وي ادامه داد: بي‌شک از شرکت افرادي که داراي صلاحيت‌هاي لازم قانوني هستند در فرآيند و عرصه انتخابات استقبال مي‌شود و ما به عنوان نماينده وزارت کشور ،مسئول اجراي قانون انتخابات و حسن جريان انتخابات هستيم.

مرداني با بيان اينکه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها برخلاف دوره‌هاي گذشته همزمان نيست، تصريح کرد: ثبت‌نام افراد داوطلب عضويت در شوراهاي اسلامي شهر از ساعت هشت صبح روز چهارشنبه۲۰ اسفندماه آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه به مدت يک هفته ادامه خواهد داشت.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: ثبت‌نام داوطلبان عضويت در شوراهاي روستا و عشاير نيز از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعات ۱۸ روز يکشنبه ۲۲ فروردين ادامه خواهد يافت.

مرداني با بيان اينکه شرايط انتخاب شوندگان و مدارک مورد نياز در قانون ذکر شده است، افزود: گواهي عدم سوءپيشينه يکي از مدارکي است که از تاريخ صدور آن نبايد بيش از سه ماه گذشته باشد.

وي ادامه داد: داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر مي‌توانستند از تاريخ ۲۰ آذر ۹۹ و داوطلبان روستاها و عشاير از ۱۶ دي ۹۹ با مراجعه به دفاتر خدمات قضايي يا پليس + ۱۰ و يا سامانه جامع الکترونيک قضايي نسبت به دريافت گواهي عدم سوءپيشنيه اقدام و در زمان معين آن را ارائه کنند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه برخي از اشخاص به دليل مقام و شغلشان از داوطلب شدن محرومند، اظهار داشت: اين افراد تنها در صورتي مي‌توانند براي نامزدي در اين انتخابات ثبت‌نام کنند که از شغل و پست کنوني خود استعفا داده باشند.

مرداني اظهار داشت: برخي مسوولان که حوزه عملکردي کشوري دارند، به عنوان مثال رييس جمهوري، مشاوران و معاونان او بايد براي ثبت‌نام در انتخابات شورا استعفا دهند و برخي افراد مانند استانداران، معاونان، بخشداران و شهرداران و مديران کل که نمي‌توانند در استان محل خدمت خود نامزد انتخاباتي شوند نيز بايد استعفا دهند اما اين افراد اگر بخواهند در محلي ديگر و استاني غير از حوزه مسووليت خود در انتخابات شرکت کنند نيازي به استعفا ندارند.

وي تصريح کرد: البته صرف استعفاي افراد کافي نيست و بايد اين استعفا به تاييد عالي‌ترين مقام مسوول دستگاه مربوطه آنان برسد و در هنگام ثبت‌نام اين موافقت نامه ارائه شود.

انتخابات ششمين دوره شوراهاي اسلامي شهري ، روستايي وعشايري  همزمان با سيزدهمين دوره انتخابات رياست‌ جمهوري در تاريخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/01/03