معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

شکل‌گيري بسياري از خدمات چهارمحال و بختياري در سالهاي بعد از پيروزي انقلاب

کد خبر: 155272 تاریخ انتشار: 1399/11/12
نمایش: 1556
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با تشريح دستاوردهاي انقلاب اسلامي در اين استان، گفت: اقدامات انجام شده در طول ۴۲ سال گذشته از رشد چشمگيري در مقايسه با سالهاي قبل از آن برخوردار شده است.
جعفر مرداني در اولين روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي در برنامه زنده تلويزيوني چشم‌اندار با تبريک چهل و دومين پيروزي فجر انقلاب اسلامي افزود: دهه فجر يادآور ايثار، از خودگذشتگي، شهادت و رشادت‌هاي ملت ايران در شکست حکومت ظلم و استبداد و پايه‌گذاري جمهوري اسلامي به رهبري امام خميني(ره) است.

وي ادامه داد: اين روزها فرصت مناسبي براي تبيين دستاوردها، اهداف و نقش پيروزي انقلاب اسلامي در مناسبات مختلف کشور است و بي‌شک تبيين اين دستاوردها براي نسل‌هاي جوان از اهميت دوچنداني برخوردار است.

مرداني، مردمي بودن را از عوامل اساسي پيروزي انقلاب اسلامي دانست و گفت: رهبري حکيمانه امام خميني(ره) و پس از آن مقام معظم رهبري در کنار استقامت، اتحاد و همبستگي مردم در برابر توطئه‌هاي دشمنان نظام، از عوامل مهم پيروزي و تداوم انقلاب اسلامي است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري اعتمادآفريني و تقويت روحيه نشاط و اميد را از مهمترين رويکردهاي برنامه‌هاي دهه فجر انقلاب اسلامي برشمرد و گفت: در همين راستا مسئولان بايد در تبيين دستاوردهاي نظام اهتمام ويژه‌اي داشته باشند و خود را در برابر مردم مسئول و پاسخگو بدانند.

مرداني در ادامه به تشريح دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي در بخش‌هاي مختلف اين استان اشاره کرد و افزود: در حوزه دانشگاه قبل از انقلاب اسلامي تنها يک دانشگاه با ۵۹۰ دانشجو در استان فعال بود اما اکنون ۲۴ دانشگاه با بيش از ۵۳ هزار دانشجو در استان فعال است.

وي با اشاره به وجود يک هزار و ۵۶۰ مدرسه، بيش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز و ۱۵ هزار و ۳۰۰ معلم در استان، خاطرنشان کرد: اين تعداد در سال‌هاي قبل از انقلاب ۶۱۵ مدرسه، ۹ هزار دانش‌آموز و سه هزار و ۹۴۸ مدرسه بود.

مرداني تصريح کرد: نرخ باسوادي در استان در حال حاضر بيش از ۸۵ درصد است در حالي که اين عدد در سال ۵۷، حدود ۳۵ درصد بود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به احداث ۲ بيمارستان با ۱۲۴ تخت در استان در سال‌هاي پيش از پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار داشت: اين تعداد در حال حاضر به ۱۰ بيمارستان با نزديک به يک هزار و ۶۰۰ تخت بستري است.

مرداني توسعه راه‌هاي ارتباطي را از ديگر دستاوردهاي انقلاب اسلامي در استان برشمرد و گفت: در حالي که در قبل از انقلاب طول راه‌هاي استان به ۹۳۲ کيلومتر مي‌رسيد اما در طول سال‌هاي پس از انقلاب اسلامي طول راه‌هاي استان به سه هزار و ۸۰۰ کيلومتر افزايش يافت که از اين ميزان، ۲۷۵ کيلومتر بزرگراه است.

وي با اشاره به ايجاد راه ارتباطي ريلي در استان، افزود: خط راه‌آهن مبارکه به سفيددشت به شهرکرد در چندين جبهه در حال احداث است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به افزايش قابل توجه خدمات رفاهي در استان در سال‌هاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار داشت: قبل از انقلاب هيچ شهر و روستايي از نعمت گازرساني برخوردار نبود اما در حال حاضر ۴۳ شهر استان گازرساني شده است و شهر بازفت آخرين شهري است که در دهه فجر در جشن پويش سبز گازرساني از نعمت گاز برخوردار مي‌شود.

مرداني افزود: در طول سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي پنج هزار و ۹۷۵ کيلومتر شبکه گازرساني در استان انجام شده است.

وي برق‌رساني را از ديگر خدمات قابل توجه در استان به ويژه در مناطق سخت‌گذر استان عنوان کرد و گفت: ۹۹.۵ درصد خانوارهاي استان از نعمت برق برخوردار هستند و در حوزه آبرساني نيز در حال حاضر به ۶۵۱ روستا آبرساني مي‌شود.

مرداني با اشاره به ايجاد ۲۲ شهرک صنعتي در استان در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، تصريح کرد: قبل از انقلاب هيچ شهرک صنعتي در استان ايجاد نشده بود اما در حال حاضر استان از وجود صنايع بزرگ و قابل توجهي در حوزه فولاد، نساجي، پتروشيمي، خوراک آبزيان، آب معدني و سيمان برخوردار است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري، ايجاد ۴۲۰ کانون فرهنگي و هنري، ۹۵موسسه قرآني و ۵۲ باب کتابخانه را از ديگر دستاوردهاي انقلاب اسلامي در حوزه فرهنگي برشمرد.

مرداني با اشاره به اجراي ۱۳ هزار هکتار سامانه آبياري نوين در بخش کشاورزي استان، افزود: استان در رتبه دوم استفاده از روش‌هاي نوين آبياري در کشور قرار دارد.

اما در کنار خدماتي که در طول اين سال‌ها در استان چهارمحال و بختياري ارائه شده است، دولت تدبير و اميد نيز سهم بسزايي دارد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/01/03