معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

نظارت بر رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در چهارمحال و بختياري تشديد شود

کد خبر: 155496 تاریخ انتشار: 1399/12/06
نمایش: 1287
اخبار
️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر تشديد نظارت‌ها بر رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در استان گفت: با افرادي که در اين خصوص بي‌توجهي کنند برخورد قضايي و قانوني مي‌شود.
جعفر مرداني روز چهارشنبه در نشست قرارگاه عملياتي ستاد پيشگيري و مقابله با کروناي استان افزود: در روزهاي اخير رعايت محدوديت‌هاي هوشمند کمرنگ شده است و اين موضوع با توجه به شيوع ويروس جهش‌يافته در استان‌هاي همجوار به شدت نگران‌کننده است.

وي ادامه داد: يک سال از شيوع ويروس کرونا در کشور و استان گذشته است و در طول اين مدت کادر بهداشت و درمان خسته شده‌اند و بايد با همراهي در رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي بخشي از حجم کار فعالان اين عرصه را کاهش دهيم.

مرداني به نقش رسانه‌ها و معتمدان محلي در ترغيب مردم به رعايت بيش از پيش پروتکل‌هاي بهداشتي اشاره و تصريح کرد: توصيه مي‌شود اخبار مربوط به شيوع ويروس کرونا در صدر خبرها قرار گيرد و  فعاليت هاي فرهنگي نسبت به حساس‌سازي گروه‌هاي مختلف جامعه به رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي انجام گيرد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري کنترل مبادي ورودي استان را از جمله اقدامات براي جلوگيري از شيوع ويروس جهش‌يافته برشمرد و گفت: ترددها در سه شهرستان هم مرز با استان خوزستان کنترل مي‌شود و ايستگاه‌هايي در گردنه تازار و سد کارون 4 با کمک هلال احمر، پليس‌راه و مرکز بهداشت مستقر و از ترددهاي شخصي و غيرضروري جلوگيري مي شود.

مرداني خاطر نشان کرد: از آنجا که مسيرهاي ارتباطي ما با استان خوزستان ترانزيتي است از اين‌رو نمي‌توان ترددها را به طور کلي ممنوع کرد اما بايد تا جايي که امکان دارد از ورود و خروج خودروهاي شخصي جلوگيري کرد.

وي با بيان اينکه نظارت بر ترددهاي شبانه در استان نيز کمرنگ شده است، افزود: بايد نيروهاي بيشتري به اين طرح اختصاص يابد و نظارت‌ها تقويت شود.

مرداني ممنوعيت برگزاري هرگونه همايش، نمايشگاه و جشنواره در استان را تا پايان سال از ديگر مصوبات اين نشست اعلام کرد و گفت: در جلسات اداري، هرگونه پذيرايي ممنوع است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به برگزاري نمايشگاه تخصصي مبل در استان، خاطر نشان کرد: بازديد از اين نمايشگاه براي عموم مجاز نيست و چنانچه در اين خصوص تخلفاتي گزارش شود عليه برگزار کنندگان آن اعلام شکايت مي‌شود.

مدير مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست با اشاره به محدوديت‌ سفرهاي نوروزي، اظهار داشت: امسال ايستگاه‌هاي سلامت نوروزي نخواهيم داشت.

محمد حيدري افزود: در خصوص برپايي نقاهتگاه‌ها در مراکز شهرستان‌ها نيز آمادگي وجود دارد و تلاش مي‌شود با همکاري دستگاه‌هاي مربوطه اين برنامه اجرا شود تا چنانچه به قرنطينه و ايزوله بيماران نياز باشد بتوان از اين ظرفيت استفاده کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/01/03