معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

کتابخانه‌هاي سيار شهري در چهارمحال و بختياري راه‌اندازي مي‌شود

کد خبر: 155936 تاریخ انتشار: 1400/02/22
نمایش: 1550
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده براي راه‌اندازي کتابخانه‌هاي سيار شهري در چهار منطقه شهرکرد، گفت: به‌ منظور ارائه مطلوب خدمات کتابخانه‌اي به جامعه عشايري استان، از ظرفيت تمامي دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط استفاده خواهد شد.
جعفر مرداني روز چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌هاي عمومي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خواني در جامعه مي‌تواند در کاهش آسيب‌هاي اجتماعي اثرگذار باشد، افزود: به همين منظور بايد در اختصاص اعتبارات توجه ويژه‌اي به گسترش زيرساخت‌هاي فرهنگي به ويژه کتابخانه‌هاي شهري و روستايي شود و شهرداري‌ها نيز لازم است در پرداخت نيم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمدهاي شهرداري همکاري بيشتري داشته باشند.

وي احداث کتابخانه در منطقه منظريه شهرکرد را نيازمند دريافت مجوزهاي لازم از کميسيون ماده ۲۳ دانست و تصريح کرد: کمبود کتابخانه علاوه بر منطقه منظريه در محله ۳۲ غرب شهرکرد، کوي پليس و مهدي‌آباد نيز مشهود است که با همکاري شهرداري و اختصاص ۲ دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل‌ و نقل شهري به زودي براي نخستين بار با راه‌اندازي کتابخانه سيار شهري، خدمات کتابخانه‌اي به ساکنان اين مناطق ارائه خواهد شد.

مرداني درباره راه‌اندازي کتابخانه در منطقه غرب شهرکرد يادآور شد: امور کتابخانه‌ها و کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان مي‌توانند در اقدامي مشترک، فضايي را براي دسترسي تمامي رده‌هاي سني به کتاب و خدمات فرهنگي و آموزشي در اين منطقه ايجاد کنند.

وي در ادامه به آغاز فصل کوچ عشاير به چهارمحال و بختياري و لزوم بهره‌مندي اين قشر از جامعه از خدمات کتابخانه‌اي اشاره کرد و گفت: بسياري از عشاير چهارمحال و بختياري در مدت حضور خود در استان در شهرستان‌هاي کوهرنگ، اردل و کيار مستقر مي‌شوند که بايد با بهره‌گيري از امکانات موجود در دستگاه‌هاي اجرايي همچون راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، هلال ‌احمر، امور عشاير، آموزش‌ و پرورش، سازمان بسيج و ديگر مجموعه‌هاي مرتبط، زمينه براي راه‌اندازي کتابخانه‌هاي سيار در مناطق عشاير نشين فراهم شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري جذب همکاري بزرگان عشاير براي پذيرش مسئوليت نگهداري از کانکس کتابخانه‌هاي سيار و همراهي گروه‌هاي جهادي در اين مورد را در افزايش تعداد اين‌گونه کتابخانه‌ها در مناطق عشايري موثر دانست.

مرداني همچنين بر تداوم جشنواره‌ها و پويش‌هاي مجازي کتاب و کتاب‌خواني تاکيد کرد و افزود: در صورت بهبود شرايط شيوع کرونا و تغيير رنگ‌بندي شهرستان‌ها مي‌توان براي ايجاد نمايشگاه‌هاي کتاب با رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي در مناطق آبي برنامه‌ريزي کرد.

وي نبود کتابخانه در برخي شهرهاي استان را نيز يادآور شد و گفت: شهرداري‌هاي در اين زمينه همکاري لازم را با امور کتابخانه‌ها داشته باشند تا تمامي جامعه شهري استان از خدمات کتاب‌خواني بهره‌مند شوند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/01/03