معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

ادارات دولتي و بانک‌هاي چهارمحال و بختياري از يکشنبه فعاليت خود را آغاز مي‌کنند

کد خبر: 156424 تاریخ انتشار: 1400/05/30
نمایش: 2267
اخبار
️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه از فردا ادارات، بانک‌ها و شرکت‌هاي دولتي و خصوصي فعاليت خود را آغاز مي‌کنند، گفت: باتوجه به شرايط قرمز کرونايي در تمامي شهرستان‌هاي استان بايد مصوبه دورکاري رعايت شود، در شرايط قرمز بايد دو سوم کارکنان در دورکاري باشند.
جعفر مرداني ۳۰ مردادماه در حاشيه جلسه ستاد ملي کرونا که به‌صورت ويدئو کنفرانس و با حضور اعضاي ستاد استاني مديريت بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري برگزار شد، اظهار کرد: طبق آخرين آمار اعلامي از سوي وزارت بهداشت و درمان آمار ابتلا به کرونا در استان هم‌چنان صعودي است و هنوز در پيک پنجم به قله نرسيده‌ايم، اين مسئله بسيار نگران‌کننده است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري افزود: براي عبور از پيک پنجم کرونا نيازمند بسيج همگاني و همکاري تمامي نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي هستيم، ائمه جمعه و جماعات براي حفظ سلامت مردم، کمک به کادر درمان و کاهش شيوع کرونا تصميم گرفتند که نماز جمعه در شهرهاي مختلف برگزار نشود که اين اقدام قابل تقدير است.

وي با تاکيد بر اينکه براي قطع زنجيره شيوع بيماري کرونا بايد پروتکل‌هاي بهداشتي و فاصله اجتماعي با حساسيت رعايت شود، عنوان کرد: بايد تيم‌هاي نظارتي به جهت جلوگيري از برگزاري هرگونه تجمع و مراسم ترحيم نظارت‌ در هفته‌هاي پيش رو را تشديد کنند.

مرداني با اشاره به بسيج امکانات در بحث مديريت بيماري کرونا، بيان کرد: بيمارستان سيدالشهدا فارسان ظرفيتي براي پذيرش بيماران کرونايي نداشت، به همين دليل با همکاري جمعيت هلال‌احمر يک بيمارستان صحرايي ۳۰ تختخوابي در اين شهرستان داير شد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري عنوان کرد: سپاه حضرت قمربني‌هاشم(ع) ۹۰ پرستار و کمک پرستار و همچنين مقداري تجهيزات براي خدمات‌رساني به بيماران کرونايي دراختيار دانشگاه علوم پزشکي قرار داد، همچنين نيروي انتظامي نيز تعدادي پرستار، پزشک و تجهيزات در اختيار خود را به همين منظور به دانشگاه علوم پزشکي اختصاص داد، مجمع خيرين نيز تعدادي دستگاه اکسيژن‌ساز به اين مراکز درماني اهدا کرد.

وي ادامه داد: بيمارستان پارسيان شهرکرد دو بخش با ۴۰ تخت را به بستري بيماران کرونايي در مرکز استان اختصاص داد، اما تاکنون هيچ پزشکي بيماري را به اين بيمارستان ارجاع نداده است، مقرر شد در صورت امکان بيماران غيرکرونايي بيمارستان‌هاي هاجر و کاشاني با تعرفه دولتي در اين بيمارستان پذيرش شوند، براي احداث بيمارستان ۶۰ تختخوابي صحرايي در چهارمحال و بختياري از ارتش درخواست کمک شده است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه ممنوعيت و محدوديت‌هاي تردد تا پنجم شهريورماه طبق مصوبه ستاد ملي کرونا تمديد شد، گفت: نيروي انتظامي بايد با قوت از ورود خودروهاي غيربومي به استان جلوگيري کند و تمامي خودروهاي غيربومي به مبدا عودت داده شود، مي‌توان از ظرفيت نيروهاي بسيجي در کنترل مبادي ورودي و خروجي استان استفاده کرد.

وي با تاکيد بر اينکه فعاليت گروه‌هاي شغلي دو، سه و چهار در شرايط قرمز کرونايي ممنوع است، يادآور شد: از اصناف و بازاريان خواهشمنديم در اين شرايط همکاري لازم را با ستاد کرونا داشته باشند و اصنافي که فعاليت آن‌ها در اين شرايط ضرورتي ندارد، هم‌چنان تعطيل باشد و بازار نيز از ساعت هشت شب تعطيل شود.

مرداني در پايان تاکيد کرد: مراکز تفريحي، توريستي، پارک‌ها و بوستان‌ها نيز هم‌چنان تعطيل باشند و شهرداران و دهياران بر اين مسئله نظارت کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/01/03