معاون استاندار چهارمحال و بختياري:

آموزش و پرورش زمينه‌ساز حضور گسترده مردم در انتخابات باشد

کد خبر: 63101 تاریخ انتشار: 1398/09/24
نمایش: 2240
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري، با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس يازدهم در اسفند سال‌جاري گفت: آموزش و پرورش زمينه‌ساز حضور گسترده مردم، فرهنگيان، دانش‌آموزان راي اولي‌ و خانواده‌هاي آنان در اين انتخابات باشد.
جعفر مرداني شنبه شب در هشتمين شوراي آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري در سال‌جاري تاکيد کرد: دشمن ساکت ننشسته است و براي مواجهه با انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در دوم اسفند سال‌جاري سناريو طراحي و در دستورکار قرار داده است.

وي افزود:ايجاد ياس و نااميدي، فتنه‌انگيزي و تلاش براي کمرنگ کردن حضور حداکثري مردم در پاي صندوق‌هاي راي از مهمترين فتنه‌هاي دشمن است که حضور حداکثري در انتخابات توطئه دشمنان را نقش برآب مي‌کند.

مرداني تصريح کرد: مردم همواره در صحنه‌هاي مختلف حضور موثر داشته‌اند و با شرکت در راهپيمايي‌ها و پشتيباني از مسوولان نظام جمهوري اسلامي ايران تير خلاص به نقشه‌ها و توطئه‌هاي دشمن زده‌اند.

وي با اشاره به ماده ۵۹ قانون انتخابات يادآور شد: هيچدام از کارمندان دستگاه‌هاي اجرايي حق ندارند در ساعات اداري له يا عليه نامزدهاي انتخاباتي فعاليت کنند.

رئيس ستاد انتخابات چهارمحال و بختياري اظهار داشت: آموزش و پرورش هم حق ندارد له يا عليه فرد يا گروه خاصي در انتخابات موضع‌گيري داشته باشد.

وي گفت: رعايت ۴ اصل انتخاباتي شامل امنيت، سلامت، رقابت و مشارکت به طور جدي در دستورکار مسوولان ستاد انتخابات چهارمحال و بختياري قرار دارد.

مرداني، بخش مهمي از برگزاري انتخابات را بر عهده آموزش و پروش اعلام و تاکيد کرد: انتظار مي‌رود آموزش و پرورش و فرهنگيان چهارمحال و بختياري مانند دوره‌هاي گذشته در روند برگزاري انتخابات سال‌جاري به مسئولان اجرايي استان کمک کنند.

وي رعايت اصول حاکم بر انتخابات را ضروري دانست و افزود: مردم‌سالاري ديني، قانون‌مداري، رقابت سالم و بي‌طرفي به طور خاص مورد توجه مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاري انتخابات در چهارمحال و بختياري است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در بخش ديگري از سخنان خود رعايت بهداشت در مدارس را ضروري اعلام و تصريح کرد: فرمانداران و روساي آموزش و پرورش شهرستان‌هاي ۱۰ گانه استان موظفند نسبت به رعايت مسايل بهداشتي و سلامت دانش‌آموزان حساسيت بيشتري نشان دهند.

وي با اشاره به ضرورت رعايت استحکام تمامي بناي مدارس غيردولتي در چهارمحال و بختياري يادآور شد: اداره کل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان براساس يک فرم علمي و کارشناسي نسبت به شناسايي و برنامه‌ريزي براي رفع نواقص مرتبط با استحکام بناي اين مدارس اقدام و تا زمان برطرف کردن مشکلات اين بخش پيگيري کند.

مرداني اظهار داشت: کسب رتبه نخست چهارمحال و بختياري در سطح ملي براي اجراي روند سند تحول بنيادين استان اقدام مهم و قابل تقديري است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/01/03