معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

طرح‌هاي پژوهشي براي کاهش اثرات کرونا در بعد اجتماعي و فرهنگي تدوين شود

کد خبر: 155999 تاریخ انتشار: 1400/02/30
نمایش: 1994
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به ادامه‌دار بودن تأثيرات شيوع ويروس کرونا در ابعاد مختلف اجتماعي و فرهنگي بر لزوم شناسايي آسيب‌ها و تدوين طرح‌هاي پژوهشي و کاربردي براي پيشگيري و کاهش پيامدهاي شيوع اين ويروس تاکيد کرد.
جعفر مرداني روز پنجشنبه در نشست کارگروه اجتماعي، فرهنگي، سلامت، زنان و خانواده چهارمحال و بختياري گفت: شيوع کرونا تاکنون اثرات متفاوتي در ابعاد گوناگون بر جا گذاشته است که تبعات آن در آينده نيز قابل پيش‌بيني است و از اين رو لازم است دستگاه‌هاي متولي با استفاده از توان کارشناسي و ظرفيت‌هاي حمايتي براي شناسايي اين آسيب‌ها و تدوين طرح‌هاي پيشگيرانه اقدام کنند.

وي به بازگشايي مدارس در سال تحصيلي آينده و از سرگيري فعاليت‌هاي حضور دانش آموزان و کادر آموزشي اشاره و تصريح کرد: بازگشت دانش آموزان به مدارس پس از حدود ۲ سال دوري از فضاي آموزش حضوري، مي‌تواند با برخي فشارهاي روحي و رواني همچون اضطراب و نگراني همراه شود که اين موضوع نيازمند برنامه‌ريزي‌هاي سريع و کارشناسي شده براي مواجه با موارد احتمالي است.

مرداني بررسي شرايط دانش آموزان بازمانده از تحصيل را ضروري دانست و افزود: اين موضوع مي‌تواند در آينده آسيب‌هاي جبران‌ناپذيري را به همراه داشته باشد و بررسي آن بايد در اولويت کاري کارگروه‌هاي تخصصي قرار گيرد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري يادآور شد: کوهستاني بودن استان و کمبود زيرساخت‌هاي لازم و عدم امکان استفاده تعدادي از دانش آموزان از آموزش‌هاي مجازي يکي از عوامل اثرگذار در افزايش آمار دانش آموزان بازمانده از تحصيل است اما در ديگر مناطق که شرايط براي بهره‌مندي دانش آموزان از آموزش‌هاي مجازي مهيا بوده است نيز اين‌گونه موارد مشاهده مي‌شود که با بررسي عوامل مي‌توان براي بازگشت آنان به تحصيل در سال تحصيلي آينده برنامه‌ريزي کرد.

مرداني در ادامه مباحثي همچون افسردگي و آسيب‌هاي فضاي مجازي را نيز در بحث‌هاي مربوط به دانش آموزان مهم بيان کرد و گفت: آموزش‌ و پرورش روند ارائه برنامه‌ها براي پيشگيري از بروز اين موارد را با سرعت بيشتري دنبال کند.

وي تهيه و تدوين دانشنامه دفاع مقدس در استان را نيز سندي ماندگار از دوران هشت سال جنگ تحميلي براي آيندگان دانست و افزود: نقش چهارمحال و بختياري و تيپ قمر بني‌هاشم (ع) در اين دوران بايد براي نسل‌هاي آينده بازگو شود و تمامي دستگاه‌ها و ساختارهاي فرهنگي استان مي‌توانند در تدوين اين سند همکاري کنند.

مرداني همچنين با اشاره به اينکه آسيب‌هاي فرهنگي و اجتماعي مي‌توانند به ‌عنوان يک عامل بازدارنده در عرصه اقتصادي تلقي شوند و سرعت رشد مؤلفه‌هاي توسعه را تحت تاثير قرار دهند، اظهار داشت: دستگاه‌هاي اجرايي بايد با نگاه موشکافانه‌تر و کارشناسي شده به ترويج سبک زندگي اسلامي ايراني و ارتقاي سرمايه‌هاي اجتماعي بپردازند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري از مديران استاني خواست تا با پيگيري مصوبات کارگروه اجتماعي، فرهنگي، سلامت، زنان و خانواده براي جذب اعتبارات ملي در اين حوزه تلاش کنند.
 
گفتني است، در نخستين نشست کارگروه اجتماعي، فرهنگي، سلامت، زنان و خانواده چهارمحال و بختياري در سال ۱۴۰۰ طرح‌هاي ارائه شده توسط دستگاه‌هاي اجرايي در حوزه کنترل، پيشگيري و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي بررسي و حاضران درباره طرح‌هاي پيشنهادي همچون توجه به توانمندي کارشناسان حوزه هنري در توليد آثار چندرسانه‌اي در ديگر دستگاه‌هاي اجرايي، بررسي چگونگي ارائه فرصت‌هاي آموزشي در مناطق مختلف، آموزش والدين براي گذراندن اوقات فراغت شادتر در تابستان امسال، نحوه استفاده زنان بدسرپرست از طرح اقدام ملي مسکن و تصويب دانشنامه دفاع مقدس نيز به بحث و تبادل‌ نظر پرداختند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/01/03