️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

امکان غيرحضوري شدن مدارس باتوجه به سويه اُميکرون وجود دارد

کد خبر: 167162 تاریخ انتشار: 1400/10/06
نمایش: 1483
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: باتوجه به ورود سويه اُميکرون به کشور امکان غيرحضوري شدن مدارس و ارائه آموزش‌ها از طريق فضاي مجازي دور از انتظار نيست، بنابراين بايد تقويت فيبر نوري و زيرساخت‌هاي آموزش مجازي مدنظر باشد.
جعفر مرداني ششم دي‌ماه در شوراي آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري با اشاره به تقويت زيرساخت‌هاي ارتباطي در مناطق مختلف استان به‌ويژه مناطق محروم، اظهار کرد: باتوجه به ورود سويه اُميکرون به کشور امکان غيرحضوري شدن مدارس و ارائه آموزش‌ها از طريق فضاي مجازي دور از انتظار نيست، بنابراين بايد تقويت فيبر نوري مدنظر باشد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به مشکلات سرويس‌هاي بهداشتي در برخي مدارس، عنوان کرد: در جلسه قبلي شوراي آموزش و پرورش در شهرستان اردل بر احداث سرويس بهداشتي در مدارس فاقد سرويس بهداشتي تاکيد شد، بايد تا دو ماه آينده اين مشکل حل شود.

وي با بيان اينکه برگزاري کلاس‌هاي پايه دهم در برخي نقاط محروم چهارمحال و بختياري از مطالبات مردم است، گفت: براي برگزاري کلاس درس در پايه دهم بايد تعداد دانش‌آموزان به حدنصاب برسد، اگر بر اساس قوانين امکان تشکيل کلاس در اين پايه وجود ندارد، بايد اين مسئله به اطلاع مردم رسانده شود تا نارضايتي‌ها کاهش پيدا کرد.

مرداني در خصوص ضرورت ايجاد نمايندگي ادارات در بخش‌هاي مختلف شهرستان‌ها، بيان کرد: براي مثال دسترسي مردم ساکن در بخش‌ بازفت، دهستان مشايخ، دوآب صمصمامي، بخش زاينده‌رود و ... به مرکز شهرستان دشوار است، بنابراين براي تسهيل دسترسي مردم به خدمات بايد آموزش و پرورش نسبت به استقرار نمايندگي در بخش‌هاي مختلف چهارمحال و بختياري اقدامات لازم را پيگيري کند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با اشاره به آمار بي‌سوادي در استان، تصريح کرد: ۹۶.۲ درصد جمعيت استان باسواد هستند، بايد شهرستان‌هاي استان از نظر آمار بي‌سوادي مورد مقايسه قرار بگيرند و تعداد مراکز يادگيري در شهرستان‌هايي مانند کوهرنگ، اردل و لردگان که آمار بي‌سوادي در آن‌ها بالاتر از ساير شهرستان‌ها است، افزايش پيدا کند، همچنين فرمانداران ملزم شوند تا بحث سوادآموزي بي‌سوادان را پيگيري کنند.

وي در خصوص تقدير از دانش‌آموزاني که در پرسش مهر رئيس‌جمهور از دانش‌آموزان شرکت کرده‌اند، يادآور شد: از هر شهرستان يک دانش‌آموز که بهترين پاسخ را به سوال رئيس‌جمهور داده‌اند، انتخاب شود، سپس اعتبار لازم براي تقدير از اين دانش‌آموزان به نحو احسن تامين خواهد شد.

مرداني با اشاره به اهميت حفظ سلامت دانش‌آموزان، تصريح کرد: باتوجه به سردسير بودن چهارمحال و بختياري بحث تهويه مدارس از اهميت بالايي برخوردار است، براي تهويه مدارس نيازمند سه ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان اعتبار هستيم، سازمان برنامه و بودجه در تامين اعتبار همکاري لازم را داشته باشد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/01/03