️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

اعتياد به‌ بحران بزرگ اجتماعي تبديل شده است

کد خبر: 167237 تاریخ انتشار: 1400/10/22
نمایش: 866
اخبار
️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه امروزه اعتياد به‌عنوان بحران بزرگ اجتماعي در زمان فعلي تبديل شده است، گفت: با تصويب قانون نمي‌توان يک آسيب اجتماعي را مديريت کرد.
جعفر مرداني ۲۲ دي‌ماه در جلسه شوراي توسعه مشارکت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه امروز شاهد رشد روزافزون آسيب‌هاي اجتماعي از جمله اعتياد در جامعه و تبديل شدن آن به يک معضل بزرگ اجتماعي هستيم، اظهار کرد: اين معضل طبيعتا نظم و امنيت در جامعه را تهديد مي‌کند، امروزه اعتياد به‌عنوان بحران بزرگ اجتماعي در زمان فعلي تبديل شده است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري افزود: با تصويب قانون نمي‌توان يک آسيب اجتماعي را مديريت کرد، در بحث پيشگيري و مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي نيازمند تغيير نگرش و باورها هستيم، دستگاه‌ها و ارگان‌هاي دولتي به تنهايي توان مقابله با اين آسيب‌ها را ندارند و بايد از ظرفيت سازمان‌ها و تشکل‌هاي مردم نهاد نيز استفاده کرد.

وي با بيان اينکه فرهنگ‌سازي در بحث پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي داراي اهميت است، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها، آموزش و پرورش، ائمه جمعه و دانشگاه‌ها نقش موثري در حساس‌سازي جامعه و همچنين تقويت دانش و مهارت براي جلوگيري از آسيب‌هاي اجتماعي دارند.

مرداني با اشاره به اينکه اقدامات خوبي در بحث مبارزه، مقابله با موادمخدر، درمان و توانمندي معتادان صورت گرفته است، گفت: در بحث مبارزه با موادمخدر شهداي زيادي تقديم شده است، بايد تلاش شود که موادمخدر در دسترس نباشد، اما باتوجه به اينکه کشور افغانستان يکي از بزرگترين توليدکننده‌هاي موادمخدر و در همسايگي ايران قرار دارد، اين مسئله تا حدودي دشوار است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: بايد معتادان را درمان و به آغوش جامعه بازگردانيم، امروز سن اعتياد در کشو ر به زير ۱۵ سال رسيده، بنابراين بحث پيشگيري مقدم بر درمان است.

وي با بيان اينکه بايد سازمان‌هاي مردم نهاد برنامه يکساله خود را در بحث پيشگيري از اعتياد ارائه دهند، توضيح داد: اين کار موجب مي‌شود تا بتوانيم در پايان سال ارزيابي درستي از تحقق اهداف تعيين شده داشته باشيم، در بحث فرهنگ‌سازي و پيشگيري تشکيل کميته فضاي مجازي و توليد محتوا در دستور کار قرار بگيرد.

مرداني در پايان با بيان اينکه افزايش مصرف مواد مخدر توسط دانش‌آموزان يک دغدغه و نگراني است، عنوان کرد: آموزش و پرورش يک جامعه بزرگ را در اختيار دارد، بنابراين بايد بحث پيشگيري و فرهنگ‌سازي در خصوص آسيب‌هاي اجتماعي را پررنگ‌تر دنبال کند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/01/03